Ποιότητα, περιβάλλον ή εξυπηρέτηση;

Περπατώντας στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας και αναζητώντας κάπου να ξαποστάσω και να απολαύσω το καφεδάκι μου, έπιασα τον εαυτό μου ν’ αναρωτιέται , ποιο μαγαζί να επιλέξω.

Ουσιαστικά λοιπόν αυτό που έψαχνα ήταν η απάντηση στο ερώτημα «Τι είναι πιο σημαντικό; Η ποιότητα, το περιβάλλον ή η εξυπηρέτηση;» Τρία κριτήρια που σίγουρα είναι άρρηκτα συνδεδεμένα.

Σαφέστατα και στην απόλαυση του καφέ ισχύει αυτό που ισχύει και στο φαγητό. Πρέπει παράλληλα με την γεύση, να ευχαριστηθεί και το μάτι. Ένα όμορφα διακοσμημένο μαγαζί , με άνετα καθίσματα και σε εμπορικό-κεντρικό σημείο είναι αυτό που θα σου τραβήξει αρχικά την προσοχή.

Τι είναι αυτό που θα σε κρατήσει; Η ποιότητα του καφέ και η επαγγελματική εμπειρία στην παρασκευή του.

Αυτό όμως που θα σε κάνει να επιστρέψεις, ποιο είναι; Σαφέστατα οι άνθρωποί του. Ένας επιχειρηματίας που σέβεται πρωτίστως τον εαυτό του και δευτερευόντως τους πελάτες του. Ακολούθως , σέβεται και το προσωπικό του. Αυτό που περιληπτικά θα διατύπωνα ως «είστε μια ωραία ομάδα κι αυτό βγαίνει προς τα έξω».

Στην επιχείρηση που η ποιότητα και ο επαγγελματισμός συνδυάζονται, η επιτυχία είναι μονόδρομος. Ένας καθαρός χώρος με απλές πινελιές στην διακόσμηση που ανανεώνονται διαρκώς, χαμογελαστό προσωπικό, σταθερά υψηλή ποιότητα στις ποικιλίες καφέ και στον επαγγελματικό τρόπο παρασκευής.

Στην γειτονιά μου συνορεύουν τρεις καφετέριες. Η μία όμως από αυτές θέτει τα στάνταρ στην περιοχή και αφού γεμίσει αυτή, τότε γεμίζουν οι διπλανές. Πολλές φορές δε , προτιμάμε να περιμένουμε παρά να πάμε δίπλα. Στην δε επιχείρηση αυτή ο καφές στοιχίζει πιο ακριβά. Γιατί πάμε και ξαναπάμε;

Γιατί οι σερβιτόροι μας ξέρουν με το όνομά μας, γιατί θυμούνται πως πίνουμε τον καφέ μας, γιατί το κέρασμα ανανεώνεται διαρκώς, γιατί ο ελληνικός ψήνεται στην χόβολη και σερβίρεται με γλυκό του κουταλιού, γιατί η διακόσμηση ακολουθεί την εποχή. Κι όλα αυτά χωρίς ακριβά «στολίδια» ή πολυτέλεια που «φωνάζει».

Γιατί αν αγαπάς την δουλειά σου, αν δουλεύει το μυαλό σου, μπορείς να μετατρέψεις την λεπτομέρεια, σε δυνατό σου σημείο.

Αν λοιπόν είστε επιχειρηματίας ή σκοπεύετε να γίνετε, ως εν δυνάμει μελλοντικός σας πελάτης, επιτρέψτε μου να σας θυμίσω το εξής . Πίσω από την αγαπημένη μας συνήθεια κρύβονται συναισθήματα που περιληπτικά μπορώ να τα συγκεντρώσω σε μια λέξη. Πάθος. Αν εσείς λοιπόν πρώτος δεν παθιαστείτε , πως θα το κάνω εγώ μετά;

 

Ιωάννα Παλαιτσάκη

  Κοινοποίηση στο Facebook